— Styrk ungdomstilbudet

Publisert:

Vi mener politikernes ønske om et utvidet fritidstilbud er en viktig satsing.

 
Livsgledetur til Spania

Publisert:

Gjett om det gjør godt å nyte dager i solfylte Spania, synes eldre i Sola.

 
Her planlegges nye Tananger

Publisert:

Kommunen ba om hjelp til å planlegge fremtidens Tananger. Og svaret? Folket vil ha kulvert, flere møtesteder og kulturbygg på bussgarasjetomten.

 
— Ikke rush frem en rasering av Tananger

Publisert: - Oppdatert: 26.09.2017 kl 08:49

— Vi vil heller vente til kommunen har råd til å gjøre noe for Tananger, enn at utviklingen skal skje på utbyggernes premisser.

 
Kvelden eg verkeleg levde

Publisert: - Oppdatert: 19.10.2017 kl 13:16

Nokre gonger må du berre ut av den hersens komfortsona.

 
Lokal matstolthet

Publisert:

Sola Smaksfest ble sist helg arrangert for andre gang, og det ble mer vellykket enn den første. Det er svært viktig for en matfestival som er i sin spede start som en viktig tradisjon i Sola.

 
Sola avsluttet Vestlandsmesterskapet

Publisert: - Oppdatert: 11.09.2017 kl 18:47

Flere gokart-kjørere fra Sola deltok i årets Vestlandsmesterskap.

 
Gullkorn fra barnemunn

Publisert: - Oppdatert: 19.10.2017 kl 13:28

Jeg har noen nevøer som har snakketøyet i orden. Særlig den eldste, som fortsatt er i barnehagealder, har for vane å lire av seg noen småfrekke kommentarer.

 
 
— Vi skal gi en god og trygg eldreomsorg

Publisert:

Når vi leser Siv-Len Strandskog (Ap) sine uttalelser om ventelister til sykehjemsplass kan man få inntrykk av at alle disse bor hjemme og ikke mottar tilbud fra kommunen.

 
— Lær av elevene

Publisert: - Oppdatert: 08.09.2017 kl 08:40

Tenk om stortingsvalget kunne fått like stor oppslutning som skolevalget fikk.

 
Det mest irriterende på Barne-TV

Publisert: - Oppdatert: 06.09.2017 kl 08:53

Hjemme hos oss prøver vi å skape en viss skjermavhengighet, slik at vi kan få svidd noen fiskekaker og styrtet et par kopper kapselkaffe mens minstemann sitter paralysert av fjernsynsflimmer. Resultatet så langt er at jeg har sett en del programmer for målgruppen 0-3 år.

 
– Dette er resultatet av å ikke gi seg

Publisert: - Oppdatert: 06.09.2017 kl 08:56

Det kan se ut som om Sola Arena er blitt planlagt, prosjektert og fremheiet på rekordtid. Det stemmer ikke.

 
— Ikke privatisér Røyneberg barnehage

Publisert: - Oppdatert: 06.09.2017 kl 08:57

— Streiken som Sola var en del av i sommer viser at det er viktig å kjempe for forutsigbare arbeidsvilkår for våre medlemmer, og ved en eventuell privat aktør er man ikke sikret like gode pensjonsordninger.

 
Nostalgisk tilbakeblikk til en barndom uten iPad og iPhone

Publisert: - Oppdatert: 19.10.2017 kl 13:20

Selv om jeg ikke har nådd 30 enda, føler jeg likevel at jeg kan påstå at noen ting var bedre før. Som den tiden da en mobiltelefon var nettopp en telefon, ikke noe som stjal store deler av hverdagen.

 
Solakrossen tåler store ambisjoner

Publisert: - Oppdatert: 25.08.2017 kl 09:48

Solakrossen er kommunens hovedsenter. Da bør også sentrumsutviklingen være mest omfattende her.

 
Fem gleder når sydenturen er forbi

Publisert:

Er du typen som havner i høstdepresjon, så fort de ekstra rødvinsflaskene er smuglet gjennom tollen, vil jeg herved gi deg noen trøstens ord.

 
Jordvernstrategi for Sola

Publisert: - Oppdatert: 15.08.2017 kl 14:58

Hva skjer i Sola? Jo, de siste 20 årene har vi hatt en aktivt initiert nedbygging og villet reduksjon av matjorden. Gang på gang har vi sett matjord av best kvalitet bli til bygninger og asfalt.

 
Når mor vil ha fred

Publisert:

En trend har begynt å bre seg blant småbarnsfamilier i min bekjentskapskrets, og jeg liker den ikke.

 
Hvorfor gir Sola kommune blaffen i hundens velferd?

Publisert: - Oppdatert: 17.07.2017 kl 10:29

Jone Lea mener kommunen ikke prioriterer hundens velferd i dette leserinnlegget.

 
— Vikarierende argumenter fra ordføreren

Publisert: - Oppdatert: 28.06.2017 kl 12:45

— Det virker som om ordføreren med sine formuleringer tar flere til inntekt for de negative konsekvensene av tiggingen enn det i realiteten er.

 
En uke i samfunnets tjeneste

Publisert: - Oppdatert: 29.06.2017 kl 10:19

I forrige uke kom jeg hjem fra en ukes repetisjonsøvelse med Heimevernet i Kristiansand. Der fikk jeg med egne øyne se hvilken kompetanse og ressurs vi står i fare for å bli fratatt av våre egne folkevalgte.

 
– En magisk kveld på kulturhuset

Publisert: - Oppdatert: 27.06.2017 kl 14:30

Denne uken gjestet Kristian Arntsen og Stavangerkameratene sommeravslutningen til tilrettelagt fritid.

 
Tiggeforbud og hjelp til fattige

Publisert: - Oppdatert: 27.06.2017 kl 14:30

Vi ønsket ikke å forby tigging, men uansett forbud eller ikke er det alltid relevant å tenke igjennom hvordan man best kan gi.

 
— Fiks den egentlige feilen

Publisert: - Oppdatert: 27.06.2017 kl 14:31

Nok en gang er det for dårlige rutiner og kommunikasjon som fører til problemer, og det tror vi er mer presserende å fikse enn å heve Tananger noen hakk til over havnivået.

 
Det jeg må gjøre

Publisert: - Oppdatert: 14.06.2017 kl 15:21

Leste du stemningsrapporten for elevene nå før skoleferien? Den som heter «Endelig skoleferie»?

 

Nyheter fra andre aviser

Jærbladet

Strandbuen

Sandnesposten

Bygdebladet

Gjesdalbuen

Dalane Tidende

ANNONSE