Du må være innlogget for å få tilgang til alle nyheter! Logg inn eller opprett brukerkonto.

– Sjekk alarmregningen

Flere Verisure-kunder har blitt fakturert dobbelt for november. Selskapet beklager nå hendelsen.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
21.12.2016 kl 15:30

ALARM: En mann med husalarm i Tananger oppdaget nylig at han blitt fakturert dobbelt for alarmtjenesten i november. Mannen har hatt Lyses «Altibox Alarm», en tjeneste som i år ble overtatt av selskapet Verisure.

Mannen oppdaget at både Lyse og Verisure har fakturert ham for november måned, og han oppfordrer nå andre alarmkunder til å sjekke regningene sine. Verisure innrømmer feilen da Solabladet tar kontakt.

En feil

– I forbindelse med migrering av alarmkundene fra Lyse til Verisure ble dessverre enkelte kunder fakturert for alarmtjeneste i november både fra Lyse og Verisure. Dette ble raskt oppdaget, og vi har i samarbeid med Lyse begynt å rette opp feilen. Det betyr at ingen kunder skal betale mer enn de skal, forsikrer markedssjef i Verisure, Sanna Emtinger.

Hun forteller videre at de har god oversikt over hvem dette gjelder, og de som allerede har betalt regningen, eller lagt den til forfall i nettbanken, ikke trenger å foreta seg noe. De vil få redusert beløpet tilsvarende det som er betalt dobbelt på neste faktura.

– Vi beklager det som skjedde, og det ekstra arbeid eller bekymring kundene har opplevd i forbindelse med denne hendelsen. Men vi er trygge på at ingen skal ende opp med å måtte betale dobbelt for november, sier Emtinger.

Nyheter fra andre aviser

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!